Blogging with Common Sense

CFR – nu s-a schimbat nimic

Acum cateva saptamani a trebuit sa circul cu trenul cam 45 de km. Trenul pleca la fara 10, am ajuns acolo la fara 15 fiind suta in suta sigur ca va ajunge in statie cu intarziere. La casa de bilete batea vantul asa ca am intrebat un conductor de pe peron de unde pot procura un bilet. S-a uitat la mine, s-a uitat la trenul care era deja in statie si mi-a spus sa vorbesc cu controlorul din trenul care deja e pe peron. Ma sui grabit gandindu-ma ca CFR-ul a progresat, acum pleaca cu 5 minute mai devreme sa fii sigur ca ajungi la timp.

Nici nu ma asez bine ca apare controlorul, unul plinut, cu mustata si cascheta. Imi cere biletul, eu ii spun ca nu am si-l intreb cat costa. S-a uitat la mine, a oftat de parca trebuia el sa imi dea bani si a scos un carnetel cu tabele. I-a luat cateva minute pana a intersectat axa ox cu oy si cand aflat care e scorul imi spune pe o voce pitigaiata: ’90, 5′, ii intind banii dupa care scoate tacticos un chitantier, imi taie bilet, ma saluta si pleaca.

Am fost singur in compartiment cam 3 statii pana cand a urcat un baiat tuciuriu si un tip mai in varsta. Cand i-am vazut mi-am bagat kindle-ul in buzunarul gentii si tineam bine de ea. Nu a trecut mult si am inceput sa conversam de una de alta ca baietii. Am aflat ca batranul il duce pe baiat  la o familie de tigani pentru insuratoare caci e singur pe lume si trebuie sa-si faca si el un viitor. M-a facut curios si l-am intrebat de cat timp o cunoaste pe fata, ce planuri de viitor au … cand baiatul incepe sa rada si imi spune ca nu a vazut-o inca dar se descurca el, are planuri marete: o babardeste, se insoara cu ea dupa care pleaca in Italia sa faca bani.

Batranul, de moda veche a inceput sa-i dea sfaturi: sa nu fie rusinos, sa stea drept, sa o respecte pe fata si se va intelege cu ea.

A venit si controlorul, i-au intins 2 foi de drum cum aveam in facultate si gata, i-au lasat in pace. Timpul a trecut repede, mai ales ca au mai venit cativa amici de-ai celor doi ca sa sparga seminte pe hol si sa se converseze cu piranda aflata la cateva compartimente distanta.

Dupa cateva statii cei doi au coborat intr-o statie obscura, nu inainte de a-mi ura ‘Doamne ajuta’ si a ma intreba daca sunt insurat, daca am copii si mai ales cum am numesc. Probabil le-am facut impresie buna.

Dupa acest episod am intrat pe mai multe site-uri sa verific daca controlorul mi-a dat amenda sau a fost bilet intreg. Nici acum nu m-am lamurit pentru ca infofer afiseaza alt pret decat mersul trenurilor sau cfrcalatori.ro .. in fine ‘Sa fie primit’, CFR-ul sa traiasca.

Lasă un răspuns

