Blogging with Common Sense

Kindle 3 – Tips and Tricks

1. Link-uri utile de pe Amazon (unele necesita cont pe amazon):

2. Locations vs Page Numbers – Numarul paginilor in Kindle 3 este reprezentat de Locatii care reprezinta o referinta absoluta intr-o carte electronica. Locatiile au aparut deoarece continutul unei pagini difera in functie de fontul ales dar si de marimea ecranului. Pe internet circula zvonuri cum ca Locatiile sunt determinate de al 128-lea byte din fisierul electronic altii spun ca este determinat de numarul de cuvinte, o locatie reprezentand 122-125 caractere plus spatii sau 22-23 cuvinte.
Locatiile sunt utile mai ales daca citesti aceeasi carte pe dispozitive diferite (Kindle sau telefonul mobil) pentru ca vei sti intotdeauna la ce pagina (locatie) ai ramas indiferent de dispozitiv.
Eu de obicei numar cate locatii se schimba dupa ce am dat o pagina si impart la numarul total de locatii (in partea dreapta a paginii). Astfel imi fac o parere cam cate pagini va trebui sa dau pana termin cartea.
Exista un tool pe net care calculeaza locatia in functie de nr real de pagini pe bookmonk .

3. Schimbare font (de testat) – Kindle 3 foloseste fonturile Condensed/Sans Serif insa poti sa folosesti si font-uri alese de tine.
Conectati Kindle-ul la PC si creati un folder fonts direct in root. Aici copiati un fisier .ttf din Windows\Fonts. Se face un backup pentru fisierul reader.pref din \system\com.amazon.ebook.booklet.reader apoi se deschide cu Notepad sau alt editor text. Inainte de linia FONT_FAMILY=sansserif se introduce  ALLOW_USER_FONT=true dupa care se inlocuieste valoarea campului FONT_FAMILY= din sansserif in alt dupa care se copiaza ttf-urile dorite in \fonts cu numele alt-Regular.ttf (pentru Regular), alt-Bold.ttf pentru Bold, pentru Italic: alt-Italic.ttf si pentru Bold Italic: alt-BoldItalic.ttf.
Se da eject la kindle si se restarteaza (Menu-Settings-Menu-Restart)
Aceasta schimbare este valabila pana schimbi fontul din meniul [Aa]
Alta solutie pe dunedenisip.

4. Colectii – Kindle 3 nu recunoaste folderele din /Documents asa ca esti nevoit sa creezi Colectii utilizand Kindle. Poti sa le faci si direct de pe PC folosind Collection Manager, Kindelabra sau Kranf Kindle Collection Manager . Aceste tool-uri permit si gruparea documentelor in Colectia dorita.

5. Bateria – Kindle 3 are o baterie Li-Polymer de 1750mAh deci nu e nici o problema daca o incarci inainte sa fie descarcata de tot. Trebuie retinut faptul ca dupa ce copiezi o carte pe kindle va fi indexata (pentru search in content) si asta va duce la o descarcare mai rapida a bateriei.
Multi sfatuiesc sa va incarcati ebook readerul cand bateria ajunge la 20-25% din capacitate, am citit de multe cazuri cand utilizatorii si-au lasat kindle-ul sa se descarce de tot si nu au mai reusit sa il deschida

6. Parola – se poate seta o parola din Menu-Settings – Pagina 2
Parola se poate reseta introducand textul resetmykindle in campul pentru parola apoi se apasa butonul enter. Se asteapta cateva minute si se va restarta. Problema e ca acest lucru va sterge cartile si se vor reseta toata setarile.

7. Ceasul – se sincronizeaza cand va conectati la 3G sau manual din Menu-Settings – Pagina 2

8.  Reset – din Menu-Settings-Menu sau se tine butonul power pentru 15 secunde

9. Shortcut-uri dunedenisip

10. Cum sa citesti pe Kindle orice pagina web cu text folosind Chrome aici via kindleworld

11. Keyboard localization: Rus, Sweden, European, Norwegian – necesita jailbreak – mai multe aici

12. Read on your Kindle while charging over USB – Daca conectezi Kindle-ul la PC prin cablul USB vei fi intampinat cu mesajul If you want to read or shop on your Kindle while continuing to charge over USB, please keep the usb cable attached, but eject your Kindle from your computer.
Problema e ca pe unele sisteme de operare nu dispare mesajul de mai sus dupa ce apesi Safely remove hardware. Solutia este sa deschizi My Computer, sa dai click dreapta pe drive-ul Kindle si sa alegi Eject – astfel vei putea folosi Kindle-ul cand se incarca prin USB.

13. Subscriptii – cum poti downloada automat ziare sau reviste ( peste 60 de ziare româneşti) in format Kindle folosind Calibre – aici

14. Diacritice – daca aveti un document .doc sau .rtf care contine diacritice si nu se transforma corect in .mobi sau .prc atunci salvati-l in format html (Web Page, Filtered) sau OpenDocumentText (odt)  folosind MS Word apoi transformat cu Calibre (uneori merge) sau se seteaza encoding-ul din Calibre:  butonul Convert books -> Look & Feel – Input character encoding – se alege  cp1250 sau utf8. Daca nu aveti rezultate atunci folositi KindleGen . Daca aveti un doc, docx, rtf cu diacritice/ poze transformati-l in .html cu MS Word – Save As -> Web Page, Filtered apoi se ruleaza comanda  C:\KindleGen\kindlegen book.html in Command prompt. Calibre are un bug cand vine vorba de detectat encoding-ul dintr-un fisier rtf care este greu de rezolvat – detalii pe launchpad.net/calibre.

15. Remove item from Archived Items – In Manage My Kindle paragraful Your Orders se apasa pe butonul + apoi Delete this title.

16. Page numbers – daca doresti sa vezi pe Kindle numarul paginii reale, nu doar locations  trebuie sa cauti pe net ISBN-ul cartii dupa care in Calibre trebuie sa selectezi cartea -> Edit metadata – completezi ISBN-ul (in campul Ids scrii isbn:ISBN-ul cartii) -> Fetch Metadata from server (Download metadata)-> selectezi cartea gasita – OK. Se conecteaza Kindle-ul la PC si astepti sa se copieze fisierul pe ereader. O alta solutie ar fi folosirea pluginului APNX Generator. Lista cu ISBN-uri gasesti pe isbndb.com.

17. Icon – cum sa-ti apara un Kindle Icon cand conectezi ebook reader-ul la PC – link.

18. Cum poti imprumuta o carte cumparata de pe amazon si cum poti face cadou un ebook: Amazon Lending si Amazon Gifting.

19. Calibre –  lista cu plugin-uri utile

20. Cum identific cartile cu/fara DRM de pe Amazon dunedenisip.

21. Lista programe pentru conversie in formate pentru ebook readere – mobileRead Wiki.

22. Tabela conversie diferite tipuri de documente – mobileRead Wiki

23. Lista de formate carti electronice – ebookarchitects

24. Cum poti sa iti pui pe blog un buton ‘Send to Kindle’ – labnol

25. Maximum Charge Limit – in pagina Manage my Kindle sectiunea Personal Document Settings poti seta cat esti dispus sa platesti pentru primirea documentelor personale folosind 3G – Set the maximum charge allowed for a single personal document sent wirelessly to your Kindle. Any personal document exceeding this charge will be sent to your @free.kindle.com address and a notification will be sent to your Kindle.

26. Cum poti determina numarul cartilor pe un Kindle – Se apasa butonul Home->Sageata sus->Sageata dreapta si se alege Title. In partea de sus apare textul Showing All x Items

27. Lista cu hack-uri pentru Kindle pe mobileread.com.

28. Căutare în titlu sau după autor – se sorteaza cartile in functie de Titlu sau Autor (in lista de Colectii se apasa butonul Up pana cand se selecteaza Showing all x items apoi butonul Right) dupa care se face cautarea.

29. Tips and tricks mobileread sau Kindle 2 – collegedegrees

––––––––––––––––
via calibrebooksprung & mobileread

Alte lucruri utile care te-ar interesa despre Kindle 3 gasesti aici

Kindle 4 Tips and tricks aici.

32 responses

  1. Huitzilopochtli

    Salut,

    O alta idee pentru punctul 9 este instapaper.com

    21 Ianuarie 2011 la 18:43

  2. Oana

    As vrea sa stiu daca se poate cauta un cuvant din cartea care o citesti?

    Thanks.

    25 Ianuarie 2011 la 22:06

    • Buna, pentru a cauta un cuvant se deschide cartea si se tasteaza cuvantul dupa care se apasa butonul Find. Daca se vor gasi rezultate atunci se va afisa paragraful si locatia.

      26 Ianuarie 2011 la 10:01

  3. Pingback: Kindle 3 – Page numbers « I think therefore i blog

  4. salut. mi-am luat k3 3g ieri si e genial. il voiam de ceva timp.
    genial si ce ai adunat tu aici. mersi mult!

    21 Martie 2011 la 11:32

  5. MARIAN

    SALUT.Am un kindle 3 wi-fi de 4 luni ,dar de zilele trecute,nu imi mai functioneaza tastatura.am dat resetul de 15 secunde specific tot nu merg,tastele de nici un fel.plus ca am mai facut greseala sa il parolez,asa ca nu pot ajunge la setarile la kinde.Stie cineva ,cum sa rezolv problema asta ?.sau o alta metoda de resetare?

    30 Mai 2011 la 8:38

  6. Ti-ai pus jailbreak sau l-ai lasat sa se descarce toata bateria ? Fa un backup la toate cartile de pe Kindle si la parola introdu resetmykindle.
    Daca nu functioneaza fa un Hard Reset: tine butonul 15-20 secunde dupa care apasa Home
    citeste si http://www.mobileread.com/forums/showpost.php?p=1438238&postcount=5

    30 Mai 2011 la 10:26

  7. Florin M

    Mi-am cumparat un Kindle 3G Wi-Fi din USA. Este super, doar ca mie imi trebuie ceva mai mult, si asta gasesc doar la un iPad. Daca este cineva interesat, eu vreau sa il vand. L-am cumparat cu 160 dolari si sunt dispus sa il vand chiar cu un discount de 20 de dolari.

    21 Iulie 2011 la 8:02

  8. Callyope

    Buna,
    Mi-am cumparat si eu un kindle, acu’ o saptamana eram foarte multumita de el, doar ca am observat ca bateria ma tine doar 2-3 zile…vi se pare noemal? am citit ca trebuie sa ma tina 1 luna (fara wireless) si 3 sapatamani (cu wireless)! Ce sfat imi dati? Sa -l returnez si sa cer altul ?

    23 Iulie 2011 la 19:45

  9. Daca ai copiat multe carti pe Kindle e posibil ca bateria sa se fi descarcat pentru ca dureaza mult pana sunt indexate, acest index este folosit cand cauti un cuvant intr-o carte; e posibil ca job-ul de indexare sa se fi blocat, ca sa verifici cauta un un sir de caractere la intamplare gen xxyyzz, daca nu s-a terminat indexarea vei avea mesaj corespunzator; daca s-a blocat cand a indexat o carte trebuie sa o stergi de pe kindle si sa o readaugi.
    Wi-fi-ul si 3G-ul consuma foarte repede bateria, daca nu le folosesti iti recomand sa tii inchise aceste conexiuni.

    24 Iulie 2011 la 12:19

    • Callyope

      Dupa ce am copiat cartile, vreo 400, am reincarcat bateria, apoi dupa doar 2 zile de folosit e-bookul doar citit fara wi-fi cam 3-4 ore pe zi…m-a anuntat ca trebuie sa reincarc bateria, mie mi se pare mult prea putin sa ma tina doar atat de aceea intrebam daca este normal pentru ca eu vreau sa-l dau inapoi sa mi-l schimbe daca mi l-au dat cu bateria proasta si nu vreau sa para aiurea pentru ca de placut imi place ma deranjeaza doar bateria care tine prea putin…Pe voi cat va tine bateria?

      24 Iulie 2011 la 16:30

  10. Pe mine ma tine cam o luna cu citit 2-3 ore pe zi insa atunci cand am copiat multe carti pe el s-a terminat bateria intr-o seara.
    Daca ai copiat asa multe carti e clar de ce ti s-a descarcat bateria, dureaza destul de mult pana termina de indexat, cel mai bine e sa verifici daca nu s-a blocat serviciul de indexare, cauta cuvantul xxcctt si vezi daca s-a terminat procesul de indexare.
    Am observat ca la peste 300-400 de carti si operatia de schimbare a paginii dureaza mai mult decat atunci cand aveam cca 100 de carti. Cu timpul am inceput sa mai sterg din ele si imi pastrez cam 100 de carti pe kindle. Teoria face ca pana sa termin una, doua carti sa am un PC langa mine deci numarul mare de carti pe un Kindle nu se justifica mai ales ca 400 de carti le citesti in cativa ani.

    24 Iulie 2011 la 21:30

    • Callyope

      Pagina se schimba imediat, iar cartile le-am incarcat luni (18.07) cred ca a terminat de indexat de mult , ca am cautat carti dupa numele autorilor si mi le-a gasit imediat, acum nu mai pot sa le caut pentru ca le-am sters , vreau sa merg la emag sa mi-l schimbe nu are nici 10 zile (in astea 10 zile l-am incarcat de 3 ori) de cand l-am luat, vineri seara am incarcat bateria din nou fiindca mi-a dat mesaj ca este descarcata, l-am folosit vreo 2 ore in tren sambata si ieri am sters cartile de pe el prin cablu de date legat la calculator…si deja bateria e la jumatate…asa ca am decis sa merg sa-l schimb astazi. Multumesc pentru raspuns!

      25 Iulie 2011 la 7:18

  11. papadie

    Callyope, ce-ai reusit sa faci cu Kindle-ul pana la urma? Ti l-au schimbat?
    Eu l-am luat de la evomag, pe 30 sept 2011 si bateria ma tine tot asa 2-3 zile. Sa-l consider defect? De vineri pana azi l-am incarcat de 2 ori. Si nu pot sa zic ca l-am folosit mult, cam o ora-doua pe zi, deconectat de la wireless.

    Altii ati mai patit ca bateria sa tina atat de putin?

    4 Octombrie 2011 la 9:41

  12. Cate carti ai copiat pe ebook reader ?

    4 Octombrie 2011 la 13:34

    • papadie

      Am avut 800 carti. Apoi am citit ca nu e bine sa tin atatea pe el. Asa ca am mai sters din ele si am lasat in jur de 120. L-am incarcat din nou azi, am sters si mp3-urile de pe el (aveam vreo 25) si astept sa vad cat ma tine bateria.

      4 Octombrie 2011 la 14:40

      • Callyope

        L-am schimbat, am încărcat vreo 400 de carti , a durat vreo 2 zile pana le-a indexat , timp in care a consumat mai repede bateria (vezi explicatia cu indexatul mai sus data de dunedenisip) si mp3-uri si o carte audio (eram curioasa functioneaza), l-am incarcat din nou si acum ma tine bateria cam 3-4 saptamani (fara wieless), depinde cat il folosesc.

        4 Octombrie 2011 la 15:12

  13. marinela

    L-am conectat la internet si in partea de jos mi-a aparut o reclama de care nu stiu cum sa scap.
    Ma poate ajuta cineva?
    Multumesc

    22 Decembrie 2011 la 0:40

  14. 1) Inainte de a intra cu el pe net aveam niste screen-saver-uri tare dragute cu scriitori, etc. Acum imi apare o singura poza cu o reclama de amazon. Cum pot sa revin la screen-saver-urile de la inceput.
    2) Cum pot vedea ce mp3-uri am pe KIndle? Nu le vad nicaieri!
    Multumesc pt eventualele raspunsuri.

    12 Ianuarie 2012 la 19:35

    • 1. Banuiesc ca ai Kindle 4 varianta cu reclame, pentru a scapa de ele verifica raspunsul de dinaintea intrebarii tale.
      2. Deocamdata, pe Kindle nu poti sa-ti faci un playlist pentru melodii. Pe mobileread.com am vazut mai demult un program cu care puteai face asa ceva dar eu nu l-am incercat.

      12 Ianuarie 2012 la 20:49

  15. 1) Am Kindle 3 wi-hi (nu 3G) cu tastatura . Intre timp se mai schimba screen-saver-ul, dar tot cu reclame de carti😦
    2) Nasol! Dar daca vreau sa sterg melodii, cum fac? Pot la fel ca de pe un stick? Adica din directorul Music de pe Kindle cand il conectez la computer?
    Multumesc pt raspunsuri.

    14 Ianuarie 2012 la 15:59

  16. 1. E posibil sa ai Kindle 3 – versiunea cu reclame. Ai putea sa-ti instalezi Kindle ScreenSaver hack de pe http://wiki.mobileread.com/wiki/Kindle_Screen_Saver_Hack_for_all_2.x_and_3.x_Kindles – eu nu l-am folosit asa ca nu pot sa garantez ca va functiona.
    2. Melodiile le poti sterge direct din director.

    14 Ianuarie 2012 la 17:03

  17. Pingback: Kindle – cum imi organizez cartile | Cartile din viata mea

  18. radu

    Cum sa transfer carti de pe calculator pe kindle. Am cumparat kindle free3g wifi din state si inregistrat pe romania… O sa am ceva probleme me cu el? T. Q.

    10 Iulie 2012 la 21:41

    • il conectezi la PC si o sa-ti apara un nou drive, cartile le copiezi in directorul \documents
      Din cate stiu 3G-ul functioneaza in Romania doar pentru varianta keyboard, pentru varianta kindle touch nu functioneaza

      11 Iulie 2012 la 9:00

  19. Marcel

    Buna seara ,am si eu o intrebare am un kindle wifi touch cumparat second,functioneaza am facut ultimul update si e ok insa am copiat cateva carti in PDF si cateva in word cele in word nu le vede este posibil sa nu le fi indexat si trebuie sa mai astept sau e altceva?Multumesc

    8 Martie 2013 la 20:39

    • Salut,
      Sigur le-ai copiat in directorul \documents ?
      Documentele word le poti transforma in formatul .mobi foarte usor folosind programul gratuit Calibre. Pentru a nu pierde diacriticele iti recomand sa salvezi fisierul word in format html (In Word -> File -> Save as .. – selectezi Web page filtered) iar fisierul rezultat il convertesti in format mobi cu programul Calibre.
      Fisierul .mobi trebui copiat in directorul \documents.

      11 Martie 2013 la 13:50

  20. Claudia Amalia

    am si eu aceiasi problema ….nu vad cartile pe Kindel free 3G dar pe PC-ul meu le vede inclusiv muzica….mai in detaliu ce trebuie sa fac???Help..:) fiecare carte este in format PDF…multumesc

    15 Aprilie 2013 la 8:04

  21. Tavi

    Dupa ultimul up-date de luna trecuta la Kindle, nu mai vad cartile in documents. Imi mai apar doar ultimele doua carti deschise. Daca caut cartile dupa nume le gasesc. Dar altfel nu mi le afiseaza. Stiti vreo solutie ?

    20 Februarie 2016 la 18:35

Lasă un răspuns

